Arculat – egységes megjelenés

Az egységes megjelenés, talán ez a legfontosabb. Önmagában a jó színválasztás, jó grafika kevés. Mindezek következetes, ismétlődő alkalmazása elengedhetetlen. Két látszólag ellentétes követelménynek kell teljesülnie, azonosságnak és különbözőségnek.

Azonosság és különbözõség…

Azonosság befelé, vagyis azonos logo, grafika, színhasználat, formai elrendezések, betűtípusok az összes megnyilvánulási formában. A honlapon, névjegyen, szórólapon, plakáton és cégtáblán.

Különbözőség kifelé, vagyis a versenytársaktól, hasonló tevékenységet folytatóktól való jó megkülönböztethetőség.

Az arculatot a szükséges mértékben kell kidolgozni. Egy kisvállalkozásnak elegendő csak egy honlap és névjegykártya terv, egy nagyvállalatnak részletes arculati kézikönyv készül, amelyben minden aprólékosan meghatározásra kerül.

Üzenet, eredmény…

A jó arculat üzenete a stabilitás, megbízhatóság, állandóság. Eredménye pedig az ismertség, és az ebből fakadó üzleti potenciál. Természetesen az arculat önmagában nem garancia a sikerre, de elengedhetetlen eszköze.