A logo

Mindennapjainkat logo-k között töltjük. A plakátok, újságok, üzletek, autók az utcán mind-mind logo-kat hordoznak. A jel, amely alapján könnyű beazonosítani egy vállalkozást, szervezetet, márkát.

A logo nem egyenlő egy cégnévvel, bár sokszor tartalmazza. Jellemzően egy jel és egy név kombinációja. Összességében egy grafikai embléma, amely kapcsolatba hozható a cég/szervezet nevével, tevékenységével, de számos példa van arra, hogy egy független jel. A jól sikerült, és ismerté vált logo önállósodik, egy idő után már önmagában elegendő a jelentésének közvetítéséhez.

Alkalomhoz a forma…

A logo-nak több formáját szokták elkészíteni, felkészülve a majdani alkalmazás szükségleteire. Alapesetben többszínű, de elkészül fekete-fehér változatban, függőleges és vízszintes tájolásban is. Ez lehetővé teszi, hogy elektronikus és nyomtatott formában, akár reklámtárgyakon, munkaruhán, tehát eltérő felületeken is alkalmazható legyen.

A kevesebb több…

Grafikai megoldásban jobb az egyszerű, mint a bonyolult. Fontos, hogy kis és nagy méretben egyaránt alkalmazható legyen. A legismertebb logo-k nagyon egyszerűek, gondoljunk csak pl. a NIKE vagy a Vodafone logo-jára.