Arculattervezés

Egy vállalkozás, egyesület, alapítvány vagy bármely szervezet, csoport, rendelkezhet arculattal. Jelentősége akkor van, ha a külvilág felé több formában is megjelenik. Ilyen lehet természetesen a weboldal, de bármilyen elektronikus vagy hagyományos, nyomtatott vagy egyéb formátum is.

Akkor jó az arculat, ha a különböző megjelenési formája egyaránt ugyanazt a jelentést hordozza, ugyanolyan asszociációkat hoz létre. Leggyakoribb eleme az embléma, vagy logo, de elengedhetetlen része a színválasztás, betűtípusok, egyéb ismétlődő grafikai jegyek.

A cél az, hogy minden befogadónak ugyanazt a vállalkozást, terméket, szolgáltatást, tevékenységet stb. jutassa eszébe.

Arculat – egységes megjelenés

Az egységes megjelenés, talán ez a legfontosabb. Önmagában a jó színválasztás, jó grafika kevés. Mindezek következetes, ismétlődő alkalmazása elengedhetetlen.

A logo

Mindennapjainkat logo-k között töltjük. A plakátok, újságok, üzletek, autók az utcán mind-mind logo-kat hordoznak. A jel, amely alapján könnyű beazonosítani egy vállalkozást, szervezetet, márkát.

Elektronikus és hagyományos média

Az arculatos megjelenés azt jelenti, hogy a vállalkozás, szervezet, stb. minden megnyilvánulása egys
éges, jól felismerhető, és megkülönböztethető mindenki mástól. Ez alapján mindegy, hogy elektronikus vagy hagyományos médiáról van-e szó.